• .
  • .
  • .

Aktualności Motylki

_______________________________________________________________________________________________________________________

„Dobrze Jemy-program, Fundacja szkoła na widelcu. cz II”  (01.03-05.03.2021)

Dziecko zdobywa i utrwala wiedze z zakresu prawidłowego odżywiania się, korzyści płynących z aktywności fizycznej, a także stosowania profilaktyki.

  • 01.03. (PONIEDZIAŁEK) „Tłuszcze w diecie” – rozmowa na podstawie opowiadania. Będziemy wypowiadać się na temat źródła tłuszczu w diecie oraz składników pokarmowych, mikroelementów(składniki mineralne, witaminy) i makroelementów (białko, węglowodany, błonnik pokarmowy, tłuszcze, woda). 
  • 02.03. (WTOREK) „Moje zdrowe śniadanie” – wycinanka. Będziemy wycinać z kolorowego papieru śniadaniowe menu.
  • 04.03. (CZWARTEK) „Festiwal naleśników” – przygotowanie wytrawnych naleśników-warsztaty kulinarne. Będziemy wymienia tradycje kulinarne innych państw (różne rodzaje naleśników np.: bliny, dosa, pancake, crepes itp.) 

„Nadchodzi wiosna” w tym tydzień realizowany metodą Storyline  (08.03. – 19.03.2021r.)

Dziecko wyjaśnia przysłowie „W marcu, jak w garncu”, uzasadnia konieczność przewidywania pogody, wyjaśnia pojęcie „prognoza”.

  • 08.03. (PONIEDZIAŁEK) „Marcowa pogoda” – opowiadanie dzieci na podstawie historyjki obrazkowej „O marcu, pannie Juliannie i ptaszku”. Będziemy rozpoznawać i nazywać symbole oznaczające pogodę tworząc kalendarz pogody. 
  • 09.03. (WTOREK) „Nadejście wiosny„ – opowieść ruchowa (P. Meggera) z wykorzystaniem podkładu muzyki klasycznej. Będziemy słuchać utworu muzyki klasycznej – „Wiosna”, cztery pory roku Vivaldi oraz interpretować muzykę za pomocą form ruchowych.
  • 11.03. (CZWARTEK) Czas na nową modę – szanujemy wodę” – zabawa badawcza oparta na zebranej deszczówce. Będziemy uzasadniać konieczność oszczędzania zasobów wody, wymyślać nowe rozwiązania w odniesieniu do oszczędzania wody w codziennym życiu (w domu, w przedszkolu). 
  • 15.03. (PONIEDZIAŁEK) „W poszukiwaniu wiosny”- opowiadanie nauczycielki na podstawie ilustracji pierwszych oznak wiosny. Będziemy poprawnie stosować  koniugację czasowników w mowie, czas teraźniejszy, przeszły podczas nazywania i opisywania zwiastunów wiosny. 
  • 18.03. (CZWARTEK) ”Wiosna budzi owady” - ćwiczenia i zabawy ortofoniczne. Będziemy wykonywać ćwiczenia narządów mowy – ćwiczy przód języka na zgłoskach: zzzz, ssssss, oraz grupach spółgłoskowych: bzz, pst, ćwir oraz improwizację dźwiękonaśladowczą głosem (ćwir, ćwir, kap, kap, bul, bul, kuku). 
  • 19.03. (PIĄTEK) ”Żegnaj Zimo, witaj Wiosno”– zabawy integracyjne w przedszkolu. Będziemy  opisywać wzajemne, przyczynowo-skutkowe zależności w środowisku: kończy się zima zaczyna wiosna. 

„Energię oszczędzamy – o środowisko dbamy” 22.03. -26.03.2021

Dziecko uzasadnia konieczność oszczędzania zasobów energii.

  • 22.03. (PONIEDZIAŁEK) ”Ekologiczny dom” – opowiadanie nauczycielki. Będziemy wypowiadać się na temat czym jest energia elektryczna i skąd ją czerpiemy. 
  • 23.03. (WTOREK) Wizyta mobilnego planetarium 
  • 25.09. (CZWARTEK) ”Jeden pstryk” – nauka piosenki. Będziemy śpiewać zbiorowo kilka słów piosenki,  a także projektować znaczek przypominający o gaszeniu światła, wychodząc z łazienki/sali/szatni.

„Wkrótce Wielkanoc” temat realizowany od 29.03.2021 do 02.04. 2021 

  • 28.09. (PONIEDZIAŁEK) ”Wielkanocne tradycje” – opowiadanie nauczycielki. Będziemy wyjaśniać pojęcie „tradycja”, a także wymieniać tradycje związane z Wielkanocą np. malowanie jajek, przygotowywanie koszyczka z pokarmami, Wielkanocne Śniadanie, Lany Poniedziałek, stukanie się jajkami itp.    „Dzień teatru”- w ramach obchodów Dnia Teatru, który przypada na 27marca dzieci będą miały okazję obejrzenia spektaklu teatralnego w wersji on-line. 
  • 31.03. (ŚRODA) ” Wielkanoc” – nauka wiersza. Będziemy recytować wiersz o świętach Wielkanocnych. Śniadanie Wielkanocne. Proszę o odświętny ubiór u dzieci. 
  • 01.04. (CZWARTEK)”Babka wielkanocna” – edukacja przez ruch wg. Dziamskiej. Będziemy kreślić wzór zgodnie z rytmem oraz wykonywać  naprzemienne ruchy prawej i lewej ręki.