Domowe przedszkole – 14.04.2021 – dzieci 3-4 -letnie

_______________________________________________________________________________________________________________________

Dzień dobry Przedszkolaki! Dziś porozmawiamy na temat segregacji śmieci.

1. Na początek troszkę ruchu. Zapraszam do udziału w zabawie muzyczno-ruchowej „Kaczuszki”:

2. Spójrzcie na obrazek, a następnie wysłuchajcie wiersza. Spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania.

a.14.04.1

Wiersz Doroty Gellner pt.: „Śmieci”

„Leży pod krzakiem butelka stara.
Straszy wiewiórkę, straszy komara.
I pełno gazet wala się wszędzie.
Przecież ich komar czytać nie będzie…”

Pytania:
– Co to są śmieci? (Śmieci to wszystkie niepotrzebne rzeczy, których pozbywamy się, wyrzucając je do koszy na śmieci.)
– Gdzie powinniśmy wyrzucać śmieci? (Śmieci wyrzucamy do pojemników na śmieci.)
– Czy podoba Wam się krajobraz pokazany na powyższym obrazku? Dlaczego?

3. Na pewno zauważyliście, że w naszym otoczeniu znajdują się pojemniki na śmieci w różnych kolorach. Oto one:

a.14.04.2

Różne kolory pojemników mówią nam o tym, co powinniśmy do nich wrzucić. Wrzucanie śmieci do kosza o odpowiednim kolorze nazywamy segregacją śmieci.

Obejrzyjcie filmik edukacyjny:

Na podstawie obrazka oraz filmu dokończcie zdania:
– Do niebieskiego pojemnika wrzucamy…. (papier)
– Do zielonego pojemnika wrzucamy… (szkło)
– Do żółtego pojemnika wrzucamy… (plastik i metal)
– Do brązowego pojemnika wrzucamy … (bioodpady)

4. Aby wykonać następne zadanie można wydrukować poniższe pojemniki lub mogą być to pojemniki narysowane przez rodzica. Następnie proszę o przygotowanie do wyboru: kolorowej bibuły, kredek, farb, pasteli lub plasteliny (w kolorach: niebieski, zielony, żółty, brązowy) i wypełnienie poszczególnych koszy odpowiednimi kolorami.

a.14.04.3

5. Propozycje zabaw ruchowych:
Dziecko wspólnie z rodzicem wykonuje ćwiczenia przedstawione poniżej:
– „Małe żabki” – ćwiczenie skoczne. Dziecko na umówione hasło wykonuje odpowiednie ćwiczenie: żabka idzie na spacer – dziecko podskakuje wysoko, naśladując skakanie żaby, na hasło: idzie bociek – dziecko zwija się w kłębuszek i się nie rusza.
– „Przenoszenie listów” – ćwiczenie równowagi. Dziecko otrzymuje kartkę wielkości 15×25 cm, kładzie ją na wewnętrznej stronie otwartej dłoni i przechodzi z kartką, na drugą stronę pomieszczenia. Dziecko uważa, by kartka nie spadła mu z dłoni.
– „Rzuć przed siebie” – ćwiczenie rzutne. Dziecko zgniata w kulkę kartkę z poprzedniej zabawy. Celuje nią w środek położonego hula-hop lub jakiegoś naczynia.
– „Obroty tułowia” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dziecko stoi w rozkroku. Wykonuje skłon do jednej nogi, prostuje się i wykonuje skłon do drugiej nogi. Powtarza ćwiczenie kilka razy.
– „W górze chmurki, w dole trawka” – ćwiczenie kształtujące mięśnie szyi. Dziecko stoi w lekkim rozkroku. Unosi głowę do góry i ogląda chmury, potem ją opuszcza i patrzy na trawę.
– „Kto silniejszy?” – ćwiczenie siły. Dziecko dobiera się w parę z rodzicem lub rodzeństwem, siadają w siadzie rozkrocznym tak, by ich stopy się stykały, następnie chwytają się za ręce. Dziecko próbuje przeciągnąć rodzeństwo lub rodzica bliżej siebie.

Dziękuję Wam za dziś, do zobaczenia jutro!