Domowe przedszkole – 07.04.2021 – dzieci 6-letnie

_______________________________________________________________________________________________________________________

Witamy Was po Świętach, mamy nadzieję, że każdemu z Was minęły one w spokoju i radości.

1. Krzyżówka. Wpisz do diagramu poziomo nazwy zwierząt widocznych na obrazkach i odczytaj pionowo rozwiązanie. Hasło będzie tematem dzisiejszego spotkania.

a07.04.13

2. Obejrzyj film edukacyjny :

3. Na podstawie filmu odpowiedz na pytanie :
– Co to jest las?
– Jakie zwierzęta w nim mieszkają?
– Na jakie piętra las jest podzielony?
*Korony drzew (wysokie drzewa),
*Podszyt(niższa wartswa lasu,drzewa i krzewy)
*Runo leśne(najniższa wartswa np.:mchy,paprocie,)
*Ściółka (warstwa lasu,bezpośrdenio na glebie,utworzona jest z opadłych liści,gałęzi itp.)

a07.04.14

5. „Drzewo –i jego budowa” –Przyjrzyj sie obrazkowi poniżej, możesz samodzielnie lub z pomocą rodzica przeczytać, z czego zbudowane jest drzewo. Możesz również narysować drzewo zachowując wszystkie jego części: pień, konary, gałęzie, liście oraz zaznaczamy rosnące pod ziemią korzenie.

a07.04.15

– Przekrój pnia – Każdego roku tuż pod korą powstaje kolejna warstwa drewna, zwana pierścieniem przyrostu rocznego (lub słojem), a powstaje właśnie wiosną i na początku lata.
Najsłynniejszymi wiekowymi drzewami w Polsce są dęby. Nasz najbardziej znany dąb – Bartek – liczy sobie ponad 650 lat- pomnik przyrody. Rośnie niedaleko Zagnańska w województwie świętokrzyskim. Drzewo ma prawie 30 m wysokości i 10 m obwodu, a jego konary są podtrzymywane specjalnymi podporami.

a07.04.17

6. „Co nam daje las ?

-owoce leśne (jagody ,jeżyny, poziomki,)-Pamiętaj! Zbieraj owoce leśne tylko z osoba dorosłą;
– grzyby (jadalne i niejadalne dla człowieka)-Pamiętaj! Niektóre grzyby –chociaż bardzo potrzebne w lesie –są trujące dla ludzi. Zbieraj grzyby tylko z osobami dorosłymi. Nie niszcz grzybni;
– zioła np. korzeń pokrzywy;
– drewno, na papier, meble ,drewniane zabawki;
– lasy produkują tlen potrzebny do oddychania, zatrzymują także pył i kurz, oczyszczając powietrze;
– miejsce relaksu i odpoczynku;
– ochronę przed hałasem i wiatrem:
– domem dla zwierząt i ptaków

7. Zastanów się i powiedz czego w lesie robić nie wolno.

a07.04.16

8. Zabawa na świeżym powietrzu:
– Zabawa badawcza „Lunetka” (zawężenie pola widzenia dziecka poprzez spoglądanie w zwinięty rulon z kartki papieru i obserwowanie korony drzewa, kory, struktury korzeni; wypatrywanie ptaków, owadów, motyli, pająków,)

– Zabawa dydaktyczno-ruchowa. Stań według wskazań, kształtująca pojęcia matematyczne. Zabawa według poleceń rodzica:
*stań obok drzewa
* przykucnij pod (konarem, gałęzią)
*schowaj się za drzewo
*stań przy drzewie •
*stań między dwoma najbliższymi drzewami, itp. (źródło Internet)
– „Slalom między drzewami” – wyznaczamy trasę i biegamy omijając drzewa slalomem. Po pokonaniu trasy chwila odpoczynku, polegająca na wciągnięciu powietrza nosem i wypuszczeniu ustami. Trasę można powtórzyć kila razy.
(źródło :Internet)
Życzę powodzenia.