Domowe przedszkole – 26.06.2020 – dzieci starsze – zerówka
_______________________________________________________________________________________________________________________
Drogie Dzieci, chciałybyśmy abyście dziś pobawili się w liczenie.
1. Na rozgrzewkę „Policz wyrazy”: LINK
2. Zagraj w grę pt.: ”Prawy, lewy.”: LINK
3. Zabawa dydaktyczna „Dodaj lub odejmij”. W tej zabawie przydadzą się: kartoniki z cyframi np. 2, 3, 5, 6, 7, 9, a na drugiej stronie tych kartoników zapisujemy sylaby: la, to, kwia, ty, słon, ko. Potrzebne będą również: napisy wyrazów: stokrotka, jaskier, rumianek, mak oraz działań matematycznych: 6+3=9, 4+3=7, 4+4=8, 1+2=3.
Na dywanie układamy kartoniki z cyframi np. 2, 3, 5, 6, 7, 9. Kartoniki leżą na dywanie w sposób chaotyczny.
• Porządkujemy kartoniki z liczbami od najmniejszej do największej.
• Odwracamy kartoniki i odczytujemy wyrazy: lato, kwiaty, słonko.
Niżej układamy napisy: stokrotka, jaskier, rumianek, mak oraz działania matematyczne:
6+3=9, 4+3=7, 4+4=8, 1+2=3
• Dopisywanie zapisów działań matematycznych do nazw kwiatów:
– Który zapis matematyczny pasuje do napisu np. stokrotka, a który do napisu jaskier?
– Przeliczcie litery w tych wyrazach.
– Ile liter jest w wyrazie stokrotka?
– Ile w wyrazie jaskier?
– Ile w wyrazie rumianek?
– Ile w wyrazie mak?
– Dlaczego do wyrazu stokrotka pasuje zapis 6+3=9?(6 spółgłosek i 3 samogłoski)
– Dlaczego do wyrazu jaskier pasuje zapis 4+3=7?
– Dlaczego do wyrazu rumianek pasuje zapis 4+4=8?
– Dlaczego do wyrazu mak pasuje zapis 1+2=3?
4. Kodowanie –pokoloruj według wzoru.(źródło Internet)
5. Dodaj, odejmij i pokoloruj obrazek według kodu.(źródło: Internet)
6.Na koniec trochę ruchu
Bawcie się dobrze. Miłego weekendu.