Domowe przedszkole – 26.06.2020 – dzieci starsze – zerówka

_______________________________________________________________________________________________________________________

Drogie Dzieci, chciałybyśmy abyście dziś pobawili się w liczenie.

1. Na rozgrzewkę „Policz wyrazy”: LINK

2. Zagraj w grę pt.: ”Prawy, lewy.”: LINK

3. Zabawa dydaktyczna „Dodaj lub odejmij”. W tej zabawie przydadzą się: kartoniki z cyframi np. 2, 3, 5, 6, 7, 9, a na drugiej stronie tych kartoników zapisujemy sylaby: la, to, kwia, ty, słon, ko. Potrzebne będą również: napisy wyrazów: stokrotka, jaskier, rumianek, mak oraz działań matematycznych: 6+3=9, 4+3=7, 4+4=8, 1+2=3.

a2606_1

Na dywanie układamy kartoniki z cyframi np. 2, 3, 5, 6, 7, 9. Kartoniki leżą na dywanie w sposób chaotyczny.

• Porządkujemy kartoniki z liczbami od najmniejszej do największej.
• Odwracamy kartoniki i odczytujemy wyrazy: lato, kwiaty, słonko.

Niżej układamy napisy: stokrotka, jaskier, rumianek, mak oraz działania matematyczne:
6+3=9, 4+3=7, 4+4=8, 1+2=3

• Dopisywanie zapisów działań matematycznych do nazw kwiatów:
– Który zapis matematyczny pasuje do napisu np. stokrotka, a który do napisu jaskier?
– Przeliczcie litery w tych wyrazach.
– Ile liter jest w wyrazie stokrotka?
– Ile w wyrazie jaskier?
– Ile w wyrazie rumianek?
– Ile w wyrazie mak?
– Dlaczego do wyrazu stokrotka pasuje zapis 6+3=9?(6 spółgłosek i 3 samogłoski)
– Dlaczego do wyrazu jaskier pasuje zapis 4+3=7?
– Dlaczego do wyrazu rumianek pasuje zapis 4+4=8?
– Dlaczego do wyrazu mak pasuje zapis 1+2=3?

4. Kodowanie –pokoloruj według wzoru.(źródło Internet)

a2606_2

5. Dodaj, odejmij i pokoloruj obrazek według kodu.(źródło: Internet)

a2606_3

6.Na koniec trochę ruchu

Bawcie się dobrze. Miłego weekendu.