Domowe przedszkole – 22.06.2020 – dzieci starsze – zerówka

_______________________________________________________________________________________________________________________

Drogie Dzieci, Szanowni Rodzice. Zaczynamy nowy tydzień, a wraz z nim nowe zabawy i zadania. W tym tygodniu będziemy mówić o naszym zdrowiu oraz o tym, co się na niego składa. Zaczynamy od tematu „Sport to zdrowie”. Dobrej zabawy!

1. Na wstępie obejrzyjcie filmik i posłuchajcie, co Ola i Staś mówią na temat aktywności fizycznej:

2. Posłuchajcie piosenki „Ruch ro zdrowie”:

O jakich dyscyplinach sportowych jest mowa w piosence?

3. Zapraszamy do wysłuchania wiersza pt.: „Sport” Adama Świętochowskiego:

„Każdy przedszkolak o tym wie:
Chcesz być zdrowym – ruszaj się!
Sport to bardzo ważna sprawa.
Są reguły, jest zabawa.

Prawą nogą wypad w przód
i rączkami zawiąż but.

Powrót, przysiad, dwa podskoki,
w miejscu bieg i skłon głęboki,
wymach rączek w tył, do przodu,
by rannego nie czuć chłodu.”

Po zapoznaniu się z powyższym filmem i wierszem prowadzimy rozmowę z dzieckiem, zachęcamy do budowania zdań.
– Dlaczego ruch jest ważny dla naszego zdrowia?
– Co możesz robić, aby codziennie dbać o swoją aktywność fizyczną? (przykłady)

4. „Różne rodzaje sportu” – przyjrzyjcie się obrazkom, jaki sport wykonują dzieci:

a2206_1

A Wy, jaki sport lubicie najbardziej i dlaczego?

5. Pamiętajcie, sport i ruch są bardzo potrzebne dla utrzymania zdrowia, ale należy pamiętać także o zachowaniu bezpieczeństwa. Spójrzcie na obrazki, w jakiej dyscyplinie sportowej przydadzą się te przedmioty, nazwijcie je:

a2206_2

6. Propozycje zabaw ruchowych:
Zakręćcie kołem: LINK

”Ja i Ty” – zabawy ruchowe z wykorzystaniem „Metody Ruchu Rozwijającego” Weroniki Sherborne.
Dzieci w parze z rodzeństwem lub rodzicem wykonują ćwiczenia (należy pamiętać o przerwach i ćwiczeniach oddechowych pomiędzy ćwiczeniami ruchowymi).
– „Przepychanki” – uczestnicy zabawy siedzą na podłodze, opierają się plecami i na polecenie próbują się wzajemnie przesunąć (przepchnąć) odpychając się nogami i rękoma od podłoża, zadanie powtarzamy dwa razy.
– „Odklejanie” – jedna osoba leży na plecach, starając się ściśle przylegać do podłoża, zadaniem drugiej osoby z pary jest odklejenie najpierw rąk a następnie nóg leżącego który stara się z całej siły uniemożliwić podniesie części ciała, potem następuje zamiana ról, zadanie powtarzamy dwa razy.
– „Piłowanie drewna” – osoby w parach siadają w rozkroku naprzeciwko siebie, łapiąc się za ręce, na przemian kładą się na plecach na podłodze, nie puszczając swoich rąk.

Po wykonaniu ostatniego zadania prosimy, aby dziecko wypowiedziało się, czy podczas ćwiczeń odczuło zmęczenie, czy ćwiczenia wymagały użycia siły mięśni.

7. Na zakończenie przeczytajcie imiona dzieci na obrazkach, następnie napiszcie je w poniższych liniach lub w swoich zeszytach. Powodzenia

a2206_3