Domowe przedszkole – 29.05.2020 – dzieci starsze – zerówka

_______________________________________________________________________________________________________________________

Drogie Dzieci i Szanowni Rodzice. Chciałybyśmy, abyście dziś wzięli udział w zabawie z magnesem.

1. Na rozgrzewkę:

2. Poznanie właściwości magnesu. Będzie wam dziś potrzebny dowolny magnes!
– Słuchanie wiersza J. Brzechwy „Tańcowała igła z nitką”:

3. Rozmowa na temat treści wiersza:
– Z kim tańczyła nitka?
– Co uszyła nitka z igłą?

Wyobraźcie sobie, że w czasie tańca igła zaginęła w puszystym dywanie.

4. Badania właściwości magnesu:
– Jak można znaleźć zgubioną igłę?
– Co pomoże w jej odnalezieniu?
– Czy wiecie, co to jest magnes?

• Sprawdzenie, czy magnes przyciągnie igłę upuszczoną na podłogę.
Postawienie dziecku pytania: Jakie inne przedmioty będzie przyciągał magnes?

• Oglądanie zgromadzonych przedmiotów i wysunięcie hipotezy, które z przedmiotów będą przyciągane przez magnes: igła, korek, nici, nożyczki, moneta, gwóźdź, gumka, ołówek.

• Sprawdzenie oddziaływania między magnesem a zgromadzonymi przedmiotami. Zaznaczanie w tabeli za pomocą „+” przedmiotów, które są przyciągane magnesem natomiast symbolem „–„ przedmioty, które nie są przyciągane. (źródło: Internet)

a2905_1

• Wyciąganie wniosków z przeprowadzonych badań.
Dzieci powinny stwierdzić, że magnes przyciąga tylko metalowe przedmioty.

5. Określanie przydatności magnesu:
– Gdzie magnes jest wykorzystywany? (w kompasie, do zamykania drzwi, w szafkach i lodówkach).

6. Zabawa „Tańcowała igła na papierze.”

Jako ciekawostkę pokazujemy dzieciom, że magnes przez kartkę może przyciągnąć igłę. Na kolorowej kartce (np. zielonej, aby igła była widoczna, kładziemy igłę, a od spodu kartki- magnes). Poruszamy magnesem w taki sposób, aby igła przesuwała się (tańczyła) po kartce.