Domowe przedszkole – 26.05.2020 – Biedronki i Pszczółki – dzieci 5 -letnie

_______________________________________________________________________________________________________________________

Dzień dobry przedszkolaki!

1. „W zdrowym ciele zdrowy duch” to myśl przewodnia naszego tygodnia!
Zaczynamy od rozgrzewki. Załóżcie wygodny strój i do dzieła!!!

2. Wysłuchajcie opowiadania „Brudasek” . Spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania.

Bohaterem tej książeczki jest prosiaczek, Guciem zwany. Choć ma zawsze szczere chęci, zawsze chodzi upaćkany. Bardzo lubi włazić w błoto, nie przepuści też kałuży.
W nich to chlapie się z ochotą, choć jest chłopcem dosyć dużym. Jest jak świnka cały brudny, brudne ręce i zeszyty:
– Wiesz, prosiaczku, byłbyś cudny, gdybyś choć raz był umyty. Mlaska, gdy śniadanie zjada. Wszystkim wkoło opowiada o posiłku znakomitym.
Wypożyczył raz od Misia do czytania książkę małą, właśnie oddał mu ją dzisiaj, ale pobrudzoną całą. Kiedy klepnął on Zajączka, że Szaraczek aż się skulił, wtedy jego brudna rączka zapaćkała pół koszuli.
U Misia na imieninach, nie wierzycie, patrzcie sami, zachowywał się jak świnka, sam zjadł tort… i ze świeczkami! Tego było już za wiele, jak świat światem, a las lasem. Uradzili przyjaciele, by nie bawić się z Brudasem.
– Chodźcie piłkę kopać razem lub się bawmy w chowanego!
– Bardzo chętnie, jeśli czasem się umyjesz, nasz kolego.
– Choć tak bardzo się starałem, mój ty Misiu, i Szaraczku, sam jak palec pozostałem w środku lasu na tym pniaczku. Coś szeptają Zając z Misiem:
– Prezent fajny mu zrobimy… urodziny… zdaje mi się, że Brudaska zawstydzimy. Nadszedł wreszcie dzień urodzin. Bukiet kwiatów, wielka paczka.
Nasi przyjaciele młodzi obdarować chcą Prosiaczka. Nasz Brudasek zadziwiony:
– Prezent całkiem ładnie pachnie. Mydło… gąbka… i szampony…
– Byś się taplał… ale w wannie!
Od tej pory po zabawie, to stwierdziła cała paczka, w wannie pół godziny prawie tapla się jak młoda kaczka. Już nie brudny, lecz różowy. Jest czyścioszkiem jakich mało. I przyjaciół ma już nowych – lecz przezwisko pozostało.

– Jak wyglądał i zachowywał się Prosiaczek?
– Kto pomógł prosiaczkowi w przemianie?
– Jakie przezwisko nosił prosiaczek?

3. Zobaczcie co jest potrzebne do umycia zębów. Nazwijcie przedmioty znajdujące się na ilustracji.

a2605_6

4. Tęczuś i Śmieszka pokażą Wam jak dbają o higienę.

A Wy w jaki sposób dbacie o higienę?

5. Wysłuchajcie i zaśpiewajcie piosenkę o utrzymaniu czystości rąk oraz zębów:

6. Zachęcam do wykonania pracy plastycznej związanej z higieną. Oto kilka propozycji:

a2605_7

7. Na zakończenie proszę abyście odpowiedzieli na pytanie „Co to jest higiena osobista”?
Możecie wykorzystać poniższą ilustrację:

a2605_8

Pięknie pracowaliście!!! Brawo!!!