Domowe przedszkole – 19.05.2020 – dzieci starsze – zerówka

_______________________________________________________________________________________________________________________

Drogie Dzieci chciałybyśmy dziś porozmawiać o różnych zawodach, oraz o tym, jaki zawód Wy byście chcieli wykonywać w przyszłości.

1. Na rozgrzewkę zabawa pt. „Wyszukaj literę”. LINK

2. Wypowiedzi na temat „Kim chciałbym być, kiedy dorosnę.”
Słuchanie wiersza. M. Buczkówny pt. „O czym chłopcy rozmawiali”. (Sześciolatek bawię się i uczę, część 5).
Jurek :
– Będę szoferem.
Przy kierownicy
Mógłbym siedzieć cały dzień.
Bez różnicy,
W osobowym czy ciężarowym wozie.
Albo z ulicy na ulicę
Autobusem
Będę was woził.

Wojtek:
– Ja tam wolę być pilotem,
Za parę lat,
Może za kilkanaście,
Będę latał samolotem,
Można zwiedzić cały świat.

Antoś:
– Co tam najszybsze auto,
Samolot, odrzutowiec –
Lepiej być astronautą!
No, sam powiedz-
Siadam do rakiety (oczywiście w skafandrze
bardzo szczelnie zamkniętym
Lecisz –
Lądujesz na gwiazdach.
To jest jazda!

Rozmowa na temat wiersza.
– O czym rozmawiali chłopcy?
– Czym zajmuje się szofer?
– Co robi pilot?
– Kto to astronauta?
– Czy wiesz jaki zawód wykonują twoi rodzice?
– Kim chcielibyście być, gdy dorośniecie? Dlaczego?

3. Zabawa „To jest im potrzebne do pracy”. Nazwij zawody. Połącz atrybuty z właściwym zawodem. Wydrukuj lub połącz paluszkiem na ekranie. (źródło: Internet)

a1905_1

• Choć to nie rolnik, lecz rolę ma.
Często w teatrze lub filmie gra. (fryzjer)

• Na stoliku mam nożyce,
gdy je sprytnie w ręce chwycę,
gdy przy pracy się uwinę,
wnet ostrzygę ci czuprynę. (aktor)

•On w samolocie szybciej niż orzeł
w powietrzu beczkę robić można.
Przez ciemne chmury światło przenika.
Każdy z was dobrze zna pana…… (krawcowa)

• Kto tnie materiał, aby z części małych
zrobić całą bluzkę lub garnitur cały? (fotograf)

• Wśród światełek jaskrawych pracuje,
by potem efekty swojej pracy w ciemnościach wydobyć
i na białych kartkach rozłożyć .
A potem możecie w niejednej gazecie
Podziwiać ujęcie w jego pięknych zdjęciach ( lotnik)

5. Kreśl po śladzie i dowiedź się kim zostaną dzieci kiedy dorosną? (źródło: Internet)

a1905_2

6. Czas na pracę plastyczną. Narysuj lub namaluj jaki zawód ty chciałbyś/chciałabyś wykonywać kiedy będziesz dorosły/dorosła. Czekamy na efekty Waszych prac.

7. Na koniec trochę ruchu.