Domowe przedszkole – 15.05.2020 – dzieci starsze – zerówka

_______________________________________________________________________________________________________________________

Drogie Dzieci i Szanowni Rodzice. Chciałybyśmy, abyście utrwalili dziś cyfrę 10.

1. Utrwalmy cyfry. Oglądamy przez 1 min 45 sekund.

2. Tworzenie układów rytmicznych z wyciętych wcześniej kropel wiosennego deszczu.

a1505_1

Wyklaskujemy rytm na podstawie ułożonych z kropli układów.

3. Poznanie zapisu cyfrowego liczby 10. Aby uzupełnić, przepiszcie lub wydrukujcie.

a1505_2

– Uzupełnij okienka właściwymi cyframi.
– Przelicz od tyłu (9,8,7..)
– Czy wiesz, jaka liczba jest następna po 9?
– Brawo…..10!

4. Określanie, czego dzieci mają po 10.
Przeliczcie palce u rąk. Ewentualnie – u stóp.

a1505_3

5. Pokazanie zapisu cyfrowego liczby 10.

a1505_4

– Jaka cyfra jest na początku, a jaka na końcu liczby 10?

a1505_5

– Ułóż cyfrę 10 z różnorodnych materiałów np.: kawałka sznurka, włóczki czy klocków. Możesz także ulepić cyfrę z plasteliny. Wypełnij kartę pracy cz. 5, ze strony 52-53, kartę pracy z cyframi i literami. Możesz również poćwiczyć pisanie cyfr ze strony:  LINK

7. Oś liczbowa.
– Policz ile jest serduszek na balonie i połącz je z odpowiednią liczbą na osi liczbowej.

a1505_6

8. Poćwiczmy dodawanie w zabawie pt. „Ukryty obrazek.”  LINK

9. „Piramida”: LINK

 

Życzymy Wam dobrej zabawy.