


Przedszkole Bim-Bam-Bino
Aleksandrów KujawskiDomowe przedszkole – 12.05.2020 – dzieci starsze – zerówka
_______________________________________________________________________________________________________________________
1. Kochane Przedszkolaki, na wstępie zachęcamy do obejrzenia filmu o łące. W wolnym czasie możecie wykonać własną łąkę. Opis jak to zrobić, znajduje się na końcu filmu:
2. Zapraszamy do udziału w opowieści słowno – ruchowej „Majówka” Edyty Kaczanowskiej. Dzieci odzwierciedlają ruchem treść opowiadania:
Rodzina jechała rowerami na majówkę.
dziecko leży na dywanie na plecach i porusza nogami, naśladując jazdę na rowerze
Wiał przyjemny wiaterek.
dziecko wstaje i wykonuje w miejscu obroty wokół własnej osi, lekko unosząc ramiona
Gałęzie drzew, które rosły przy drodze, lekko poruszały się na wietrze – raz w lewo, raz w prawo…
dziecko staje w rozkroku i porusza w lewo/prawo uniesionymi nad głową wyprostowanymi ramionami
W oddali pośród traw pasły się krowy.
dziecko powoli chodzi na czworakach
Na łąkach żwawo latały barwne motyle.
dziecko rozpościera ramiona, macha ramionami
Na kwiatach przysiadały pszczoły i motyle.
dziecko wykonuje przysiad podparty
Za łąkami płynęła rzeka.
dziecko staje w rozkroku, wykonuje skłon w przód i swobodnie porusza ramionami
Ktoś pływał kajakiem.
dziecko przyjmuje pozycję siadu klęcznego i wykonuje krążenia ramion, naśladując czynności wiosłowania
Na brzegu rzeki, leżąc na kocu, odpoczywała rodzina.
dziecko leży na plecach i oddycha głęboko”
3. Posłuchajcie bajki „O żabkach w czerwonych czapkach”:
Pytania do bajki:
– Dlaczego żabki postanowiły urządzić bal?
– Kogo zaprosiły?
– Skąd goście wiedzieli o balu?
– Jacy goście przyszli?
– Jak przebrały się żabki?
– Kto przybył jako ostatni i dlaczego?
– Dlaczego bocianowi łatwo było odnaleźć żabki?
– Co poradziła im stara żaba?
O czym ważnym mówi nam powyższa bajka? W środowisku zwierząt istnieje coś takiego jak, ubarwienie ochronne, ubarwienie maskujące – jest to ubarwienie zwierząt, mające za cel obronę przed wrogami, lub pomagające w zamaskowaniu się drapieżnika na tle środowiska podczas jego łowów. Ubarwienie ochronne polega na upodobnieniu się barwą ciała do środowiska, w którym dane zwierzę żyje, np. pasikonik żyjący wśród traw i rzekotka drzewna żyjąca wśród liści drzew ubarwione są na zielono. Ubarwienie ochronne nie dotyczy tylko koloru, ale również deseni na ciele, które u wielu zwierząt są bardzo podobne do otoczenia w którym żyją. Np. niektóre motyle lub ćmy mają na skrzydłach kolor i deseń identyczny, jak kora drzew, na których zwykle siadają. (źródło: Wikipedia)
Teraz widzicie, że ubarwienie zwierząt nie jest przypadkowe. Tego też doświadczyły żabki w naszej bajce. Poniżej kilka zaskakujących zdjęć przedstawiających zamaskowane zwierzęta, czy potraficie dostrzec, gdzie się ukryły?
4. Wytnijcie poniższe obrazki i ułóżcie w takiej kolejności, jak w bajce „O żabkach w czerwonych czapkach”, spróbujcie opowiedzieć jej treść na podstawie ułożonych ilustracji:
5. Co powiecie na żabkę z plasteliny? Poniżej filmik instruktażowy:
Dziękujemy Wam za dziś, spisaliście się na medal!