Domowe przedszkole – 08.05.2020 – dzieci starsze – zerówka

_______________________________________________________________________________________________________________________

Drogie Dzieci i Szanowni Rodzice. Chciałabym, abyście dziś poćwiczyli ze mną dodawanie i odejmowanie z wykorzystaniem monet i banknotów. Będą Wam potrzebne sylwety monet i banknotów zrobionych przez Was (1zł., 2zł., 3zł., 5zł. oraz banknot 10 zł.). Na kartce dzieci rysują koła i prostokąty – rysują monety i banknoty, zachowując znaki szczególne. Wykonane monety i banknoty mogą posłużyć do wspólnej zabawy.

1. Rozszyfrujcie ukryte wyrazy: LINK

2. Ćwiczymy pamięć: LINK

3. Oglądanie godła Polski – Powiedźcie mi, co przedstawia godło Polski?
Gdzie jeszcze można zobaczyć wizerunek orła (monety). Wizerunek orła oznacza, że są to Polskie pieniądze.

a0805_1

4. Oglądanie filmu o monetach i banknotach polskich. (Oglądaj 5 min):

5. Pieniądze na zakupy – rozmowa na temat pieniądza i jego wartości.
– Co jest potrzebne, żeby zrobić zakupy?
– Co to znaczy, że pieniądze mają różną wartość?
Im większa liczba na banknocie lub monecie, tym więcej można za niego kupić (np. za 1zł. – jedną gumkę, za 10 zł. – dziesięć gumek. Grosze mają mniejszą wartość niż złote (np. 10 gr. ma mniejszą wartość niż 1 zł.)

6. Zabawa – Pokaż pieniążek:
Dzieci wskazują monetę lub banknot, który wymienił rodzic.

7. Zabawa „Robimy zakupy”:
Najpierw rodzic a potem dziecko wymyśla zakupy, za które należy zapłacić określoną kwotę pieniędzy. Dzieci układają przed sobą takie pieniądze, aby ich łączna wartość równała się należności za zakupy.
– W sklepie z zabawkami kupiliście piłkę, która kosztowała 4 zł. Odliczcie teraz kwotę równą 4 zł. Możliwość (2zł. i 2zł., 1zł.,1zł.,1zł. i 1zł. oraz 2zł., 1zł. i 1zł.) Są różne rozwiązania, dające w efekcie kwotę 4zł.)

– Robiliście zakupy w sklepie spożywczym. Wasze zakupy kosztowały 8zł. Jakie monety dacie sprzedawczyni? 5zł.,2zł. i 1zł. czy 2zł.,2zł.,2zł.,i 2zł.

– Kupowaliście pączki w cukierni. Pączki kosztowały 9 zł. Daliście sprzedawcy 9zł. Ile reszty powinna wam wydać?

4. Przeczytaj i połącz.

To monety. To banknoty.

a0805_2 a0805_3

8. Tworzenie orła i reszki techniką frottage’u.

Wydrukuj lub przerysuj na kartkę skarbonkę.
Pocieraj ołówkiem po kartce, pod której spodem jest położona moneta .

a0805_4

9. Zakończenie w podskokach.

Brawo dla was. Pięknie pracujecie. Pochwalcie się efektami waszej pracy.