Domowe przedszkole – 30.04.2020 – dzieci starsze – zerówka

_______________________________________________________________________________________________________________________

Drogie Dzieci i Szanowni Rodzice.

Chciałybyśmy abyście dziś pobawili się w liczenie kropli wiosennego deszczu, który teraz jest bardzo potrzebny. Może naszym liczeniem przywołamy deszczyk?

1. Na rozgrzewkę uporządkuj liczby: LINK

2. Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 0. (W tym zadaniu potrzebne ci będą wcześniej wykorzystywane już, wycięte z niebieskiego kartonu kropelki deszczu – 9 sztuk oraz kartoniki z wydrukowanymi lub napisanymi cyframi (0-9)).
Dzieci siadają przed rodzicem z kompletem kartoników z cyframi oraz wyciętymi wcześniej kroplami wiosennego deszczu. Rodzic stuka w bębenek a dzieci liczą, ile kropli deszczu spadło. Następnie wskazują kartonik z odpowiednią liczbą.
– Ułóżcie proszę kartoniki z liczbami według kolejności (0d 1 do 9).
– Przeliczcie ze wskazaniem odpowiedniego kartonika.
– Przeliczcie liczebnikami głównymi (jeden, dwa,…..sześć….)
– Przeliczcie liczebnikami porządkowymi (pierwszy, drugi……)
– Wskażcie: pierwszy, trzeci, piąty, siódmy, dziewiąty kartonik.

3. Zabawa „Chowany z kropelkami deszczu”. W tym zadaniu też będą potrzebne kropelki deszczu (9sztuk) oraz kartoniki z wydrukowanymi lub napisanymi cyframi (0-9).
Dziecko układa przed sobą 9 kropli wody. Rodzic proponuje dzieciom zabawę w chowanego. Dzieci na chwilę zakrywają oczy, a rodzic w tym czasie zabiera 2 krople. Dzieci przeliczają, ile kropli zostało i wskazują kartonik z liczbą mówiącą ile kropli zostało.
Rodzic następnie chowa 2 krople, potem 3 krople, potem znów 1 itd., aż nie będzie żadnej kropli. Po każdej czynności chowania kropli, dzieci określają ich liczbę i wskazują kartonik z odpowiednią cyfrą.
Gdy nie będzie już żadnej kropli, rodzic pyta dzieci czy jest taka liczba, którą to możemy określić i jak ona wygląda.
• Omówienie wyglądu cyfry 0.
– Co wam przypomina jej kształt?
– Co oznacza liczba 0?

a3004_1

4. Ułóżcie cyfrę 0 z różnorodnych materiałów np.: kawałka sznurka, włóczki czy klocków. Możecie także ulepić cyfrę z plasteliny. Wypełnijcie kartę pracy cz. 5 ze strony 36-37, kartę pracy z cyframi i literami lub LINK

5. Dodawanie i odejmowanie. Wydrukujcie lub przepiszcie na kartkę papieru, a następnie obliczcie. Na pewno pomogą wam wycięte z papieru krople deszczu. LINK

6. Policzmy z rybką Mini Mini: LINK

7. Na zakończenie „Trening ogólnorozwojowy dla RODZICÓW Z DZIEĆMI z przyrządami”.

Życzymy Wam dobrej zabawy.