Domowe przedszkole – 29.04.2020 – dzieci starsze – zerówka

_______________________________________________________________________________________________________________________

Witamy Was, dziś kolejne propozycje zabaw o tematyce związanej ze zwierzętami hodowlanymi.
1. Na początek ćwiczenia buzi i języka (źródło zdjęć: Internet):

a2904_5

Zapraszamy do wspólnej recytacji wiersza „Zwierzęce gadanie”. Rodzic odczytuje zdania, Dziecko kończy wers, naśladując głosy zwierząt:
„Co mówi bocian, gdy żabkę zjeść chce? Kle, kle, kle.
Co mówi żaba, gdy bocianów tłum? Kum, kum, kum.
Co mówi kaczka, gdy jest bardzo zła? Kwa, kwa, kwa.
Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał? Miau, miau, miau.
Co mówi kura gdy znosi jajko? Ko, ko, ko.
Co mówi kogut, gdy budzi w kurniku? Kukuryku.
Co mówi koza, gdy jeść jej się chce? Meee, meee, meee.
Co mówi krowa, gdy braknie jej tchu? Muu, muu, muu.
Co mówi wrona, gdy wstaje co dnia? Kra, kra, kra.
Co mówi piesek, gdy kość zjeść by chciał? Hau, hau, hau.
Co mówi baran, gdy spać mu się chce? Bee, bee, bee.
Co mówi ryba, gdy powiedzieć coś chce?
… Nic, przecież ryby nie mają głosu!”
(źródło: J. Beszczyński)

2. Spróbujcie dokończyć rymowane zdania. Rodzic czyta początek zdania, Dziecko próbuje dobrać rym, np.
Cielę co językiem… (miele).
Przyszła koza do… (woza).
Wlazł kotek na… (płotek).
Pies zły szczerzy… (kły).
Wyszły w pole kurki trzy i gęsiego sobie… (szły).
To dla kotka jest miseczka pełna… (mleczka).
Kotek rozplątał babci… (motek).

3. Wysłuchajcie piosenki połączonej z prezentacją zwierząt wiejskich:

O jakich zwierzętach była mowa w piosence? Odpowiedzcie pełnymi zdaniami: Co nam dają wymienione zwierzęta?

4. Wytyczcie drogę zwierząt do farmy zgodnie z poleceniem przy użyciu strzałek. Na koniec nazwijcie narysowane kierunki (lewo, prawo, w górę, w dół). Np. 2 ↑
(tzn. dwa pola do góry). Rozwiązanie zapiszcie na osobnej kartce, bądź na wydrukowanej stronie.

a2904_6

5. „Co nam dają zwierzęta?” – dobierzcie w pary obrazki z podpisami, klikając na ilustrację zwierzęcia myszką i przeciągając ją w odpowiednie miejsce: LINK

 

6. Przygotuj się ołówek, kartkę, kredki i do dzieła:

Propozycja pracy plastycznej:
Do wykonania „Świnki” potrzebujemy dwóch papierowych talerzy pomalowanych lub pokolorowanych na różowo.

a2904_7
a2904_8
a2904_9

Czekamy z niecierpliwością na zdjęcia Waszych prac!