Domowe przedszkole – 24.04.2020 – dzieci starsze – zerówka

_______________________________________________________________________________________________________________________

Drogie Dzieci, chciałybyśmy, abyście pobawiły się dzisiaj figurami geometrycznymi.

1. Posłuchajcie piosenki, spróbujcie znaleźć daną figurę geometryczną, najpierw w piosence a następnie w swoim pokoju.

2. „Rozwiązywanie zagadek o figurach geometrycznych” – Rodzic czyta zagadkę, dzieci rysują odpowiedź na kartce określonym kolorem – kartka poziomo, rysujemy zgodnie z kierunkiem czytania – od lewej do prawej.

– CZERWONY – Toczę, toczę się wesoło, I do wszystkich macham wkoło, początku nie mam, ani końca podobne jestem do słońca. Wszyscy mnie doskonale znacie. Myślę, że gotową odpowiedź macie (koło).

– ŻÓŁTY – Ta magiczna liczba trzy – zawsze towarzyszy mi.
Mam trzy boki i wierzchołki, trzy mam kąty, trzy odcinki
Twoja buzia mówi mi, że odgadniesz raz, dwa, trzy (trójkąt).

– ZIELONY – Powiem tylko: jestem szczery, ujrzysz u mnie boki cztery,
cztery kąty i wierzchołki – obce mi są różne boki.
Moje boki są równiuteńkie, a cztery kąty prościuteńkie (kwadrat).

– NIEBIESKI – Mam cztery boki równe parami,
Chociaż różniące się długościami,
Nie jestem jednak kwadratem,
Lecz jego bliskim bratem (prostokąt).

Teraz odpowiedzcie na pytania.
– Jaką figurę narysowaliście kolorem zielonym?
– A jaka figura ma 3 wierzchołki?

3. ”Dokończ rytm”– aby wypełnić przerysuj. Jaka będzie następna figura?

a2404_1

4. „Rysowanie do wiersza” – rodzic czyta wiersz, dzieci rysują wskazanym kolorem.

Słuchanie wiersza Anny – Łady Grodzickiej „Dwa domy”.

Narysuje dwa domy, będą to prostokąty.
Pierwszy będzie wysoki, a drugi niziutki.
Jeden będzie żółty, drugi zielony.
W dużym zamieszkają ludzie, w małym krasnoludki.
Dopasuję do każdego trójkątny daszek,
Może zechce usiąść na nim jakiś ptaszek?
Z małych prostokątów w obu domach drzwi zrobię
Ludzie i krasnoludki będą chodzić sobie.
Małe kwadraty będą oknami,
A żółte koło będzie słońcem nad dachami.
Jeszcze przy dachach domów kominów brakuje,
Zaraz je z małych prostokątów dorysuję.

Rozmowa na temat wiersza:
– Jaki kształt mają ściany domów?
– Jaki kształt mają dachy?
– Jaki kształt mają drzwi a jaki okna?
– Jaki kształt mają kominy?
– Jaki kształt jest słońce?
– Ile jest razem na tym obrazku prostokątów, kwadratów, kół , trójkątów?

Dorysujecie tyle kształtów, by w obu domach było po 8.
Poćwicz pisanie cyfry 8 w dowolnym czasie w domu.

Brawo, świetnie sobie poradziliście. Zachęcamy do wysyłania efektów Waszej pracy.

5. Policz figury na obrazkach – ile jest poszczególnych figur na danym obrazku?
Wpisz odpowiednią cyfrę. Aby wypełnić, wydrukuj i pokoloruj lub zapisz wynik na kartce.

a2404_2

6. Teraz czas na MEMORY- FIGURY GEOMETRYCZNE – (gra nr. 2) LINK

7. Na zakończenie „Trening ogólnorozwojowy dla RODZICÓW Z DZIEĆMI” cz. 2. Pisałyście, że pierwsza część przypadła wam do gustu, więc dziś proponujemy następną.

Dziękuje za dziś. Świetnie się spisaliście. Pamiętajcie, że czekamy na efekty waszych prac.