Domowe przedszkole – 23.04.2020 – dzieci starsze – zerówka
_______________________________________________________________________________________________________________________
Witajcie! Dziś kolejna porcja zadań. Dowiemy się jak należy segregować odpady oraz poznamy znaczenie słowa „recykling”. Dobrej zabawy.
1. Muzyczna propozycja na rozgrzewkę:
2. Na pewno wielu z was słyszało pojęcie „segregacja śmieci”. Segregacja polega na wrzucaniu odpadów do odpowiednich pojemników. Zobaczcie, jak to robią dzieci na obrazkach. W jakich kolorach są pojemniki? (ilustracje ze strony www.eureka.pl)
Został nam kosz w kolorze czarnym, do którego wyrzucamy resztki
mięsa, kości, zabrudzony papier, zużyte materiały higieniczne, a nawet
zabrudzony żwirek dla zwierząt.
Pamiętajcie!
3. Zastanawiacie się pewnie, czemu służy segregacja odpadów i dlaczego jest taka ważna? Obejrzyjcie zatem film:
4. A teraz troszkę ćwiczeń ramion i pleców.
Dziecko otrzymuje gazetę, którą zgniata w kulkę, i wykonuje:
• krążenia prawą / lewą ręką;
• krążenia naprzemienne i jednoczesne obiema rękami;
• podrzuty i łapanie kulki prawą / lewą ręką;
• skłony na boki w rozkroku;
• skłony w przód z dotknięciem kulką podłoża i wyprost z podniesieniem kulki nad głowę;
• krążenia biodrami (w prawo i w lewo);
• skłon w przód i toczenie kulki dookoła stóp raz w prawą, a raz w lewą stronę.
5. Kolejne ćwiczenie, tym razem sprawdzające pamięć. Posegregujcie śmieci: LINK
6. Zachęcamy do ułożenia interaktywnych puzzli: LINK
7. Ekologiczne memory – znajdźcie pary takich samych obrazków: LINK
8. Na koniec zadanie specjalne. „Z miłości do Ziemi i przyrody” – jakie kolory będą miały serduszka? Oblicz i pokoloruj: