Domowe przedszkole – 20.04.2020 – dzieci starsze – zerówka

_______________________________________________________________________________________________________________________

Drogie Dzieci i Szanowni Rodzice. Chciałybyśmy, abyście utrwalili dziś cyfrę 9.

1. Na początek coś na rozgrzewkę, zadanie „Od najmniejszej do największej”: LINK

2. Posłuchaj wiersza E. Zechenter – Spławińskiej „Woda” i odpowiedz na pytania:

– O czym był wiersz?
– Gdzie możemy znaleźć kroplę wody?
– O czym będziemy dzisiaj rozmawiać? (Tak – o KROPLACH WODY)

„Jestem kroplą wody,
mogę być małą łzą
i wielkim mogę być morzem.
To ja wypełniam rzeki,
to mnie znajdziesz w jeziorze.
W deszczu, śniegu,
w źródłach gorących
i w kryształowym lodzie.
Tyle tajemnic
ukrywam w sobie.
Swą cierpliwością nawet skały
rozsadzić mogę
lepiej niż dynamit.
Moja siła porusza elektrownie.
Moje ciepło ogrzewa domy…
Choć jestem tylko
kroplą wody…”

3. „Zabawa z kropelkami”:
Będą Ci potrzebne kropelki wody wycięte z szarego lub niebieskiego kartonu (około 9 sztuk, możesz to zrobić samodzielnie), a dla chętnych kartoniki z napisanymi cyframi od (1-8). Dziecko ma przed sobą sylwety kropel wody. Siada tyłem do rodzica, który uderza w bębenek od 1-8 razy (opcjonalnie garnek i łyżka drewniana). Dziecko licząc dźwięki układa przed sobą papierowe krople (liczba kropli powinna odpowiadać liczbie dźwięków) lub kartonik z odpowiednią cyfrą. Brawo.

4. Posłuchaj rymowanki:
„Czy deszcz wielki,
czy niewielki,
to z chmur lecą w dół
kropelki.
Jedna kropla
dwie, trzy, cztery ,
pięć, sześć, siedem, osiem,
będziemy je liczyć cichym głosem.”

Proszę dobieraj i układaj tyle kropelek, ile jest w rymowance. Następnie przelicz wszystkie krople (8), licz od prawej i od lewej strony.

a2004_1

Teraz proszę, abyś rozdzielił krople na dwie grupy. Rozłóż krople po swojej lewej i prawej stronie. Sam zdecyduj o tym, ile kropel będzie po której stronie. Przelicz krople po obu swoich stronach. Porównujcie ich liczbę. Wskaż gdzie jest więcej a gdzie mniej. Brawo. Teraz spróbuj rozdzielić kropelki tak, aby było ich tyle samo po obu twoich stronach.
Rozłóż przed sobą wszystkie kropelki i jeszcze raz je przelicz. Następnie dołóż jeszcze 1 kropelkę i przelicz krople ponownie. Odpowiedz na pytanie ile teraz jest wszystkich kropel wody? Brawo. Zobacz poniżej jak wygląda cyfra 9. Zwróć uwagę na podobieństwo w kształcie do cyfry 6.
8 i 1 to 9

rpt

5. Ułóż cyfrę 9 z różnorodnych materiałów np.: kawałka sznurka, włóczki czy klocków. Możesz także ulepić cyfrę z plasteliny. Wypełnij kartę pracy cz. 5, ze strony 10-11, kartę pracy z cyframi i literami lub:  LINK

6. Policz palce: LINK

7. Teraz czas na trochę ruchu przy piosence pt.:” Do góry i na dół”:

8. Na koniec krótka powtórka cyferek:

Życzymy Wam dobrej zabawy.