Domowe przedszkole – 31.03.2020 – dzieci starsze – zerówka

_______________________________________________________________________________________________________________________

1.Wysłuchaj znanej Ci już piosenki, podczas śpiewania postaraj się dodać ruch (na słowa pada deszczyk – kierujemy ręce z góry na dół, wieje wiatr – ręce w górze w prawą i lewą stronę, błyskawica grzmot – klaśnięcie i tupnięcie, na niebie kolorowa tęcza – rysujemy tęczę rękami nad głową).

2.Zabawa czytelnicza – dobierz odgłos do symbolu pogody, połącz:

a_31_1

Gdzie mieszka woda? Odszukaj ukryte wyrazy, podpowiedzi widnieją na obrazkach, wpisz literę w odpowiedni prostokąt kierując się strzałką, odczytaj wyrazy:

a_31_2

2.Spraw by padało! (wymagany nadzór osoby dorosłej) – zabawa badawcza:

Materiały: szklany słoik z metalową pokrywą, kostki lodu, sól, woda
• Poproś osobę dorosłą, by zrobiła pięć dziurek w pokrywce słoika.
• Poproś osobę dorosłą, by ugotowała jedną szklankę wody i przelała ją do słoika.
• Umieść pokrywkę do góry dnem na środku słoika tak, by w całości go zakrywała.
• Umieść nieco kostek lodu na pokrywce słoika i posyp je solą.
• Teraz połóż kolejne piętro kostek lodu na poprzednie posypane solą. Poczekaj kilka minut i obserwuj jak skraplające się kostki lodu wpadają do wody na dnie słoika.

Wyjaśnienie: Para z ciepłej wody podnosi się, podobnie jak woda w sposób naturalny paruje pod wpływem ciepła słonecznego. Lód i sól tworzą obszar o bardzo niskiej temperaturze, zbliżonej do wysokich poziomów atmosfery, w której skrapla się para wodna, zamieniając się w krople wody. Te krople będą się wytrącać i opadać z pokrywki wtedy, gdy będą stawać się cięższe od powietrza. Oto co się dzieje, gdy pada deszcz.

3.Rozwiąż labirynt:  LINK

 

4.A teraz pora na pracę plastyczną z wykorzystaniem wody. Dwa warianty prac do wyboru, opis wykonania na podanej stronie. Temat pracy dowolny. Miłej zabawy!

LINK1LINK2