Domowe przedszkole – 26.03.2020 – dzieci starsze – zerówka

_______________________________________________________________________________________________________________________

Drogie Dzieci i Szanowni Rodzice. Chciałybyśmy, abyście poznali kolejną literkę: małą i wielką literę R, r.

1. Posłuchaj wiersza, A. Moskala „Rrrrrymowanka”, lub obejrzyj filmik edukacyjny

Podaj słowa zaczynające się głoską „r” oraz te, występujące w wierszu lub w filmiku. Zwróć uwagę na poprawną wymowę głoski r.

„Ryba, rower, rak, rakieta
Radar, rolka, rynna, rów,
Ryż, rabarbar i roleta
To na r plejada słów.
Bo r drży, bo r warczy
R to trudna jest literka,
Czasem chęci nie wystarczy
By ją mówić jak spikerka.
Lecz kto ćwiczy ją wytrwale
Łamiąc język przez dni wiele.
Ten i mówi ją wspaniale.
Tak więc ćwiczmy, przyjaciele.
Ryba, rower, rak, rakieta
Radar, rolka, rynna, rów,
Ryż, rabarbar i roleta
Warcz młodzieńcze, bywaj zdrów.”

2. Teraz podziel na sylaby, a potem na głoski wyraz: rak. Powiedz z ilu sylab składa się ten wyraz (1 sylaba) i z ilu głosek (3 głoski). Wyraz rak zaczyna się na literą r ,która jest spółgłoską i zaznaczamy ją kolorem niebieskim. Zobacz jak wygląda litera mała i wielka, pisana i drukowana r R.

LINK

Powiedz z czym Ci się kojarzy litera r R. Spróbuj samodzielnie ułożyć małą literę z klocków na dywanie, kawałka sznurka lub koralików.

26_al_1

3. Narysuj co przeczytałaś/przeczytałeś.
Renata ma ładne loki. Rower ma dwa koła .

26_al_2

4. Teraz poćwicz rękę kreśląc po śladzie litery r R :

LINK

5. Czas na trochę ruchu: