


Przedszkole Bim-Bam-Bino
Aleksandrów KujawskiDomowe przedszkole – 09.04.2021 – dzieci 6-letnie
_______________________________________________________________________________________________________________________
Witamy dziś pobawimy się z symetrią.
1. Na rozgrzewkę połącz punkty. LINK
– Mniej czy więcej LINK
2. Nauka symetrii (wg metody E. Gruszczyk – Kolczyńskiej).
Wywoływanie efektu symetrii przez odbicie atramentowej plamy i obserwowanie efektów.
Rodzic rozdaje dzieciom kartki papieru, które składają na połowę. Następnie do złożonej kartki rodzic wpuszcza krople farby. Dzieci muszą ścisnąć kartkę przez chwilę, a potem zajrzeć do środka. Dzieci opowiadają o swoich plamach, co jest w nich wspólnego (po jednej i drugiej stronie jest to samo). Rodzic wyjaśnia, że po obu stronach linii złożenia mamy takie same plamy, o których mówimy, że są symetryczne względem linii złożenia.
3. Dostrzeganie regularności w liściach, sylwetach drzew, motylach itp. Rodzic pokazuje dzieciom obrazki, na których widać symetrię: motyle, liście itp.
Jeżeli dzieciom trudno dostrzec symetrię, rodzic przykłada czysta kartkę tak, abyzasłonić połowę liścia, motyla itd.
4. Symetria. Do tej zabawy potrzebne będzie pole podzielone na dwie równe części. Może to być kartka, dywan , stolik itp. Przestrzeń można podzielić za pomocą taśmy, kredek, wstążki, sznurka itp. Rodzic/rodzeństwo układa wzór po jednej strony linii, zaś zadaniem dziecka jest ułożenie go po drugiej stronie symetrycznie. Do układania wzoru wykorzystać można przedmioty, ale również wycięte z papieru figury, obrazki, cyfry czy litery.
5. Symetryczne obrazki LINK
6. Dyktando graficzne–oś symetrii. Odkoduj ukryty obrazek. LINK
7. Na koniec praca, która uczy symetrii, jest to lustrzane odbicie gór i drzew w tafli wody. Czekam na efekty waszej pracy.
8. Teraz czas na trochę ruchu
Powodzenia ! Czekamy na efekty Waszej pracy.`