Domowe przedszkole – 19.05.2020 – Biedronki i Pszczółki – dzieci 5 -letnie

_______________________________________________________________________________________________________________________

Dzień dobry!

Dziś porozmawiamy o naszych ulubieńcach, czyli zwierzętach domowych.

Wysłuchajcie opowiadania pt: „Nasi pupile”

– Kto może mieszkać z nami w domu?
Pani dziś przedszkolakom takie pytanie zadała. Wszystkie dzieci chwilę pomyślały i jedno po drugim zaraz Pani odpowiadały:
– Mieszka z nami mama, tata… siostra i brat.
– Mieszka z nami babcia, dziadek i wujek Stach.
Mały Antoś, który zawsze po cichutku siedział, chwilę pomyślał i tak odpowiedział:.
– Z nami w domu mieszka mój pies As, który zawsze szczeka z rana i wszystkich budzi, by nikt do pracy i przedszkola nie się nie spóźnił.
Dzieci chwilę się zastanawiały co też Antoś opowiada, ale po chwilach namysłu dzieci jedno za drugim do odpowiedzi rączki podnosiły i Pani mówiły:
– Ze mną pokój dzieli moja złota rybka, co w akwarium pływa – Kasia głośno rzekła.
– A ze mną mieszka mój kotek Puszek, co mleko pije i śpi po całych dniach – tak powiedział wszystkim Staś.
Ania kolegom opowiadała, że w klatce chomik swój domek ma i stoi na komodzie w pokoju brata. Codziennie tam harce urządza, bo ma przygotowany plac zabaw, który tata w klatce mu zamontował. A u Emilki w domu papuga mieszka, a u Jacka świnka morska i królik miniaturka swój kąt ma, a u Agatki mieszkają kanarki dwa.
I tak się okazało, że w domu poza mamą, tatą, siostrą czy bratem również zwierzęta mieszkają i o nich domownicy dbać mają. Bo taki domowy pupil to nie zabawka, Pani wszystkim powiedziała i jak dbać o zwierzęta przedszkolakom przypomniała.

Odpowiedz na pytania:

-Jakie zwierzęta występują w opowiadaniu? Odszukaj je na ilustracji.
-Czy ty także masz jakieś zwierzątko w domu? Opowiedz o nim.
-Czy wiesz jak należy dbać o takie domowe zwierzęta?
– Których zwierząt nie hoduje się w domu?
– Dlaczego hodujemy zwierzęta w domach?

a1905_3

Pamiętajcie o tym, że nie wszystkie zwierzęta są przyjaźnie nastawione do ludzi. Trzeba zachować ostrożność w kontaktach z nimi. Nie zbliżamy się do nieznanych psów, nie wchodzimy same na obcy teren, na którym jest pies.

– Jak mogą zachowywać się zwierzęta (spotkane na ulicy, podwórku)?
– O czym powinniśmy pamiętać w kontakcie z nieznanym zwierzęciem? (nie drażnić; stoimy spokojnie i bez ruchu, gdy pies nas wącha, nigdy nie dotykamy nieznanych zwierząt; gdy chcemy pogłaskać psa zawsze musimy o to zapytać jego właściciela)
– Jak powinniśmy się zachowywać, gdy podczas spaceru widzimy za ogrodzeniem psa? (trzymamy ręce z dala od ogrodzenia, za którym jest pies)
– Jak powinniśmy się zachowywać, gdy podczas pobytu w zoo oglądamy zwierzęta na wybiegu, np. słonia, lwa, foki? (w zoo stoimy w wyznaczonych miejscach)

Oto kilka propozycji zabaw

● „Piesek niesie kość” – zabawa ruchowa na czworakach. Dziecko ma woreczek gimnastyczny (może to być np. mała pluszowa zabawka) i staje w pozycji na czworakach ( na stopach i na dłoniach – nie na kolanach). Na hasło: „Pieski niosą kość” – dzieci wkładają sobie woreczek( pluszaka) pod brodę i dociskają do szyi. W tej pozycji starają się przenieść woreczek na inne miejsce w drugi koniec pokoju.

● „Zabawy psów z piłkami”. Dzieci naśladują zabawę psów z piłkami:
– bieganie (na czworakach) wokół piłki;
– popychanie piłki głową, poruszając się na czworakach;
– popychanie piłki raz jedną łapką – raz drugą.

● „Kocie drogi” – zabawa naśladowcza. Dzieci zamieniają się w kotki: chodzą po pokoju na czworakach. Rodzic mówi co mają robić kotki, a dzieci to wykonują: piją mleko z miseczki, robią koci grzbiet, kładą się na plecach i bawią kłębkiem wełny, polują na myszkę, zwijają się w kłębek i zasypiają.

● „Papugi” – zabawa orientacyjno – porządkowa. Dzieci odgrywają rolę papugi latają po pokoju (biegają, machając rękami). Na hasło: „Papuga w klatce” – zatrzymują się i stoją w bezruchu”. Na hasło: „Papuga na wolności” – biegają po pokoju, machając rękami.

● „Miał kotek mleczko” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania. Dzieci są kotkami, które w pozycji na czworakach stoją przy swoich miseczkach z mlekiem (woreczki gimnastyczne lub pluszaki). Na hasło: „Świeże mleczko” – kotki nachylają się nad miseczkami i naśladują picie mleka (wysuwają i chowają język). Na hasło: „Koci spacer” – chodzą na czworakach pomiędzy miseczkami – uważają, żeby nie potrącić żadnej miseczki.

Na koniec wykonajcie prace plastyczną pt.: „Mój wymarzony pupil”

Poniżej kilka propozycji

a1905_4 a1905_5

Miłej pracy!